Rozszerzanie diety – 10 przykazań

Opublikowany Autor MamaDodaj komentarz

Poniższe dziesięć rad ułatwi Ci wdrożenie siebie i niemowlęcia w nowy sposób żywienia.

1. Zacznij od podawania dziecku pojedynczych składników. Dzięki temu będziesz wiedziała, na co ewentualnie źle zareagowało. Poza tym układ pokarmowy dziecka łatwiej przyzwyczai się do jednego nowego składnika niż do kilku.

2. Podawaj jeden nowy składnik na 3-5 dni. Żołądek maleństwa musi się do niego przyzwyczaić. Jest to też czas potrzebny na określenie czy dany element diety nie uczulił niemowlęcia.

3. Jeśli podajesz dziecku mięso, zawsze osobno gotuj mięso i warzywa. Warzywa gotowane na wywarze z mięsa są zbyt ciężkostrawne.

4. Jeśli coś wyszło Ci zbyt rzadkie, możesz zagęścić to kleikiem ryżowym lub  kukurydzianym.

5. Jeżeli dziecko nie chce jeść jakiegoś składnika albo źle na niego zareagowało, odstaw go i spróbuj ponownie po pewnym czasie.

6. Na początku podajemy dziecku wszystko w formie dokładnie przemielonej papki. Można ją rozrzedzić wodą (po doprowadzeniu do wrzenia gotowana przez około 5 min) lub mlekiem modyfikowanym.

7. W pierwszych miesiącach rozszerzania diety gotujemy codziennie. Później będzie można gotować raz na dwa dni lub mrozić potrawy. Trzeba jednak pamiętać, że zamrożonego jedzenia dziecka nie można przechowywać dłużej niż dwa tygodnie.

8. Jeżeli podajesz dziecku słoiczki stosuj się do zaleceń producenta dotyczących przechowywania.

9. Gdy  dziecko zaczęło już jeść danie i miało ono poprzez łyżeczkę kontakt ze śliną niemowlęcia, należy nieskończoną porcję wyrzucić.

10. Dużo lepsze od kurczaka są indyki: hodowane w złych warunkach i faszerowane antybiotykami zdychają. Kurczaki nie. Dlatego lepiej jest wybierać dla niemowlęcia indyki. Ideałem jest oczywiście kupowanie dla niemowlęcia mięsa zwierząt hodowanych przez rolników ekologicznych. To samo dotyczy warzyw i owoców.

[dzieciennik_plugin_related_posts columns="4" post_type="post" posts_per_page="4" post_thumbnail_size="medium" view="grid" ]

Dodaj komentarz